2009. augusztus 9., vasárnap

Hűtős pogácsa

Hozzávalók:

50 dkg liszt
1 margarin
1 kis pohár tejföl
2 tojássárgája
1 élesztő
1.5 dl tej
só (kb 1 teáskanál)
reszelt sajt

(Módosítanék egy kicsit a recepten. Anyukámnak így van leírva, de én sokallom a 25 dkg margarint, eléggé kiérződik az íze a mész pogácsából. Szerintem 15-20 dkg is elég és inkább több tejföl. Sokkal jobb lesz a tészta.
Még annyit, hogy jó, ha a margarin meg van olvasztva mielőtt a tésztába kerül, így sokkal könnyebb vele dolgozni.)


A pogácsát összegyúrom, pihentetem a hűtőben fél órát, hajtogatom, pihentetem, ezt 3x ismétlem, végül kb.: ujjnyi vastagra nyújtom és szaggatom. A tetejét tojássárgájával megkenem és megszórom reszelt sajttal.

Szerintem célszerű a szaggatás előtt a tojássárgás kenést és a sajtszórást elintézni.

A tésztájába is tehetünk sajtot, még finomabb lesz.

A margarint lehet kacsa/liba zsírral is helyettesíteni.

Kb 180 fokos sütőben készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése