2009. augusztus 7., péntek

Mozzarellás zsömle

Hozzávalók:

400 g fehér liszt
15 g szárított élesztő
1 kis pohár tejföl
1 kávéskanál cukor
1 teáskanál só-ki kell tapasztalni a mennyiséget
200 ml víz-kb
kevés tej, 1-2 evőkanálnyi
1 apróra vágott mozzarella golyó

A hozzávalókat összekeverem, megdagasztom. Lehet kézzel is és a robotgép dagasztólapátjával. Ha kell, még lisztet vagy folyadékot teszek hozzá. Majd meleg helyre teszem és hagyom pihenni, míg a kétszeresére nem nő. Ekkor megformázom, a tetejét tojássárgájával és tejjel megkenem és még pihentetem egy fél órát a tepsin. A zsömlék mérete tetszés szerint választható. Én 9 db.ot készítek belőle.
Nagyon jó zsemle, a legjobb abból a szempontból, hogy még másnapra sem szárad meg. Én éjjelre elfelejtettem letakarni, de semmi baja nem lett. Finom is nagyon. Érdemes kipróbálni.

2 megjegyzés:

  1. Szia, most nézegetem a blogodat először (elpirulós szmájli) de azt hiszem, sok haszonnal fogom még olvasgatni, nagyon érdekel a téma!
    Boldog új évet!

    VálaszTörlés
  2. Szia.

    Ha végre lesz időm folytani.....:)

    VálaszTörlés