2009. július 29., szerda

Hagymás-krumplis zsömlék

Hozzávalók:



80 dkg fehér liszt

20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

1 kocka friss élesztő

2-3 teáskanál só, ízlés szerint

kb 2,5-3 dl víz- menet közben látszik mennyi kell belőle

1 közepes szem főtt krumpli

1 fej felaprított vöröshagyma



A langyos vízbe belemorzsolom az élesztőt és 20 percet pihentetem, addig összeöntöm a több i hozzávalót, majd a 20 perc letelte után összedolgozom az élesztővel, dagasztásnál egy kis olajat is teszek hozzá. Addig pihentetem, míg a kétszeresére nem nő.Majd ezután formázom, tepsibe teszem és még így is pihentetem egy kicsit. (20-30 percet)

180-200 fokon sütöm, míg szép piros nem lesz. Miután kivettem, megkenem vízzel, hogy a teteje megpuhuljon.



Finom lett nagyon, csak én kicsit sok vízzel dolgoztam és picit lágy lett a tésztám. Legközelebb kevesebb folyadékot használok.



Ezt most nagyjából hasra ütés alapján készítettem.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése