2012. március 3., szombat

Tejsavóval készült kenyér

A túrógyártás melléktermékeként jó sok savó maradt. Így, kicsit utánaolvasva én is nekiálltam készíteni kenyeret a tejsavó felhasználásával. Először az összes folyadékot a savóval helyettesítettem, az eredmény egy nagyon puha, szinte kalácsszerű kenyér lett, de a savó még nagyon sokat dobott a szerkezetén, sokkal jobban megkelt, sokkal lyukacsosabb lett, de nekem kissé túl karakteres lett az íze. Aztán nekiláttam kifliket is gyártani. 80 dkg fehér liszt + 1 kisebb bögre graham liszt 25 dkg élesztő 5-6 dl folyadék- fele savó-fele házi tej 2-3 evőkanál olvasztott vaj 1 csapott evőkanál só Jól összedolgozom, majd pihenni teszem. Miután megkelt, nagyjából 16 bucit vágok belőle, átgyúrom őket, kisodrom és feltekerem kiflinek. Majd újra pihentetem úgy fél órát, aztán légkeveréses sütőben 25-30 perc alatt pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése