2012. március 21., szerda

Birsalmás kalács

40 dkg liszt 25 dkg élesztő 2 dl tej 1 tojás 10 dkg olvasztott vaj pici só 12 dkg cukor birsalmalekvár dió A tejet felmelegítem, beledobom a vajat, megvárom,h. feloldódjon, hozzákeverem a tojást és az élesztőt is, majd a liszthez adagolom, amibe előzőleg az összes szárazanyagot belekevertem. Jól összekeverem, és kb 1 órára meleg helyre kelni teszem. Amikor megkelt, 3 részre osztom a tésztát, majd hosszúra sodrom és belekenem a lekvárt, majd rászórom a durvára vágott diót, végül feltekerem. Ezt a 2. tésztadarabbal is megcsinálom, a harmadikból csak egy rudat készítek, majd fonatot gyártok belőle. :)) 10-15 percig még pihentetem a sütőlapon, végül kb 190 fokos sütőben, nagyjából fél óra alatt sü, 40 perc alatt sül pirosra. Sütésközben 1-2 alkalommal megkenegetem tejjel, vagy a tejben elkevert tojássárgájával. A fonaton kívül hagyományos kalácsot is készíthetünk a tésztából. Én másodszorra ilyet csináltam, képet is erről hozok. De be kell vallanom, a fonott sokkal mutatósabb. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése