2011. január 24., hétfő

Fokhagymás kiflik

1 kg liszt és egy marék rozsliszt
5 dkg friss élesztő
3 dl tej
6 dkg margarin
3 teáskanál só
pici cukor, de ez el is hagyható


5-6 gerezd fokhagyma
1 nagy pohár tejföl
25 dkg sajt


Kipróbáltam egy új technikát, amit a tévében hallottam egy francia péktől. :D Ő azt mondta, h. az élesztőt a lisztbe dolgozza bele és nem futtatja!áztatja stb. Na én is ezt csináltam. A sós liszttel teljesen szétmorzsoltam az élesztőt, majd a folyadékot és a margarint dolgoztam bele. Szokás szerint kétszeresére kelesztettem, majd úgy kb 20 gombócot készítettem belőle. Ezután oválisra nyújtottam, feltekertem és imét duplájára kelesztettem. Amikor megkelt, a két végén nagyjából 1-1 centit kihagyva, a közepét felhasítottam és megkentem a reszelt sajtos-fokhagymás tejföllel és készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése